środa, 10 stycznia 2024

Rozliczenie szczepień - metoda trudna przy pomocy aplikacji MyDr EDM

 Witam serdecznie,

przedstawię tu Państwu metodę rozliczenia szczepień z miesiąca grudzień przy pomocy aplikacji internetowej MyDr - programu do prowadzenia gabinetów lekarskich. Jest to metoda płatna (wymaga abonamentu) a ta instrukcja nie jest współpracą. W wyniku testów sam rozliczyłem się tym sposobem (woj. podkarpackie - Portal Świadczeniodawcy) i dlatego dzielę się tym z Państwem.

Pierwszy krok to oczywiście założenie konta w portalu i wybranie abonamentu - musi zawierać moduł rozliczeń z NFZ:

abonament

Kolejny krok to wgranie umowy do systemu MyDr - pobieramy ją z PŚ z zakładki moje umowy:

portal świadczeniodawcy
Proszę pamiętać że plik umowy można pobrać tylko raz - warto zrobić jego kopię zapasową!
Umowy wczytujemy w Ustawieniach - NFZ - Sprawozdawczość:
mydr, wgranie umowy
Na bazie naszej umowy powinna automatycznie wczytać się nasza komórka podlegająca pod jednostkę.
Teraz pora na uzupełnienie wszystkich danych jednostki/komórki/gabinetu:
dane jednostki, komórki, gabinetu
Całość uzupełniamy w Ustawieniach i Strukturach placówki - musimy wprowadzić dane we wszystkich zakładkach. 
Kolejny krok to ustawienia komunikacji z NFZ oraz dodanie konta weryfikacji eWUŚ.
W zakładce NFZ - Ustawienia wprowadzamy dane naszego konta technicznego (otrzymanego od NFZ):

połączenie NFZ,
Będzie to służyło do wysłania komunikatu ŚWIAD na skrzynkę NFZtu.
Kolejno możemy dodać dane logowania do systemu eWUŚ (ma to sens tylko jeśli planujemy rozliczać bieżące szczepienia a nie tylko zaległe) - to samo pole - zakładka eWUŚ:
ustawienia

Musimy również dodać pracownika, który będzie wykonywał świadczenia - zakładka Pracownicy i inny pracownicy medyczni:
pracownicy



Kiedy wszystko jest gotowe przechodzimy do wpisywania zaszczepionych pacjentów do aplikacji gabinetowej. 
Jako pierwsze wybieramy datę na kalendarzu w jaki dzień chcemy wpisywać szczepienia i rozpoczynamy od dodania karty pacjenta z numeru PESEL:
kalendarz
Po wpisaniu numeru - imię, nazwisko powinno zaczytać się automatycznie. Inne dane nas tu nie interesują. W kolejnym oknie zaznaczamy brak adresu i przeklikujemy do zapisania karty.

karta pacjenta

Kiedy mamy gotowe karty pacjentów - przechodzimy już do samych wizyt - wybieramy "szybka wizyta" w oknie gdzie jest kalendarz.
Tu uzupełniamy pola - pacjenta, godziny oraz typ wizyty:
dodanie wizyty
Ważne aby wybrać tryb nagły (inaczej NFZ odrzuci komunikat za brak skierowania) oraz koniecznie Rodzaj NFZ. Wybieramy zakończ i przeprowadź.

Teraz obsługujemy samą wizytę - interesują nas pola eWUŚ, Rozliczenia oraz Rozpoznanie:

obsługa wizyty

Jeżeli uzupełniamy pacjentów wstecz musimy też dodać sztyczne oświadczenie o ubezpieczeniu - klikamy w kwadrat eWUŚ powinna pojawić się czerwona belka u dołu strony - tam dodajemy oświadczenie przeklikująć kilka okien.

Przejdźmy do pola Rozpoznanie - wpisujemy tu w szukanie "U11" i wybieramy Potrzeba zaszczepienia p/COVID
rozpoznanie


Okno rozliczenia (dla nas najważniejsze) - tu w polu procedury wyszukujemy "covid" i wybieramy "Szczepienie przeciw COVID" a w polu Świadczenia NFZ - wybieramy zaczytane z umowy "Wykonanie zalecanego szczepienia p/covid".
rozliczenie

Dodatkowo powinniśmy odznaczyć pole Kod MZ: Automatyczny - i wybrać kod 19 ("(19) Szczepienie -> Szczepienia finansowane ze środków publicznych (dotyczy szczepień zawartych w Programie Szczepień Ochronnych, o którym mowa w przepisach o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi).")

Klikamy po lewej stronie czerwony klawisz zapisz wizytę.
Kiedy mamy wszystko wpisane przechodzimy do rozliczania - klikamy zębate koło u góry strony i wybieramy zakładki NFZ - Sprawozdawczość - Raporty Statystyczne:
rozliczenie


Pierwszy krok to Przygotuj wizyty do sprawozdania (wybieramy zakres dat i umowę). Następnie krok 2 Przygotuj raport dla gotowych wizyt (ponownie zakres dat i umowa).
Poniżej powinien pojawić się Raport Statystyczny - rozwijamy pole Akcja i wybieramy wyślij (dla PŚ z podłączonym kontem technicznym).
Teraz przechodzimy do PŚ - Kompleksowy przegląd wyników weryfikacji świadczeń
pś


Tu czyścimy filtry (zostawiając tylko rok 2023 i klikamy wyszukaj:
przegląd świadczeń
Poniżej powinny pojawić się wiersze zaczytanych świadczeń - oraz ich status weryfikacji:
przykład świadczenia

przykład świadczenia
Dla nas najważniejsze aby były tylko ostrzeżenia lub brak.
Jeżeli wszystko wczytało się prawidłowo przechodzimy do generowania szablonu - zakładka moje umowy (wybieramy odpowiedni rok i umowę) przechodzimy do Szablony rachunków:
szablon rachunku

W nowym oknie wybieramy "Dodaj zlecenie naliczania świadczeń" i czekamy aż Status będzie jako zakończony powiedzeniem i będzie można pobrać szablon:

pobranie szablonu
Z pobranym plikiem wracamy do MyDr - w tym samym miejscu gdzie byliśmy wchodzimy do zakładki Faktury NFZ i wybieramy generuj fakturę z szablonu i wybieramy nasz plik:
faktura, szablon
Na dole strony powinna pojawić się faktura - możemy ją wysłać bezpośrednio z aplikacji bądź pobrać i ręcznie wrzucić do PŚ (klikamy w menu w kolumnie akcje).
Wracamy do PŚ do zakładki moje umowy i wybieramy "Importuj dokumenty rozliczeniowe".
Tu możemy dodać ręcznie naszą fakturę bądź zobaczyć status wysłanej z pgoramu.
Koniec udało nam się wszystko zrobić - czekamy na zmianę statusu na rozliczona.


Metoda jest raczej tylko dla aptek, które nie wykonały dużo szczepień w grudniu i są na tyle niecierpliwe że nie chcą czekać na rozwiązania od Śląskiej Izby Aptekarskiej czy GdziePoLek (będą dużo prostsze na podstawie raportu z Gabient.gov.pl).

Nie mniej, można w aplikację wprowadzać szczepienia na bieżąco i rozliczać się przy jej pomocy. 

W toku rozliczania mogą pojawić się błędy - pomoc techniczna MyDr jest bardzo kompetentna i pomogła mi nie raz przy tym procesie. 
Ze strony NFZ spotkałem się z błędem przyjęcia komunikatu ŚWIAD (nie mój błąd a portalu, który nie chciał przyjąć maila od "apteki" oraz problemem z wczytaniem faktury (PŚ nie widział szablonu rozliczenia i bez niego nie mógł wczytać fv). Wszystko zostało naprawione w 24godzint po zgłoszeniu w oddziale. 



Mam nadzieję że w jakiś sposób ta instrukcja pomoże Państwu ogarnąć ten proces - powodzenia!






 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwer Stanu Realizacji Recepty - nowa funkcja Kamsoft

 W ostatniej aktualizacji programu Kamsoft KS-AOW dodano funkcje przechowywania pobranych SRR dla recept z ilością leku większą niż 120 dni ...