Opcja ta wymaga prawidłowego wysłania komunikatu SWIAD do oddziału NFZ. Czy to przy pomocy aplikacji dostarczonej przez GdziePoLek - lub innej (tu moja instrukcja jak zrobić całość przy pomocy aplikacji MyDr - płatna opcja).
Proszę również pamiętać że lada moment powstaną rozwiązania, które zrobią to automatycznie na bazie szablonu (wspomniana aplikacja GdziePoLek, aplikacja przygotowywana przez Izbę Aptekarską Śląską).
Apteka musi również mieć prawidłowo wygenerowany szablon rachunku na bazie tego też komunikatu.
Jeżeli to wszystko zostało wykonane a brakuje tylko faktury można skorzystać z przygotowanego przeze mnie pliku oraz instrukcji.
Należy go wypełnić zgodnie z tą instrukcją - proszę ją otworzyć w nowym oknie lub pobrać - oznaczone pola mają komentarz co wpisać.
UWAGA - otwieramy i edytujemy tylko przy pomocy NOTATNIKA lub innego prostego programu tekstowego.
Po uzupełnieniu pliku należy go zapisać. Przy pomocy dowolnego programu do kompresji plików (WinRar, WinZip, 7zip itp.) należy go spakować po czym zmienić rozszerzenie z zip/rar/7z na EFX!
Po wykonaniu tych czynności wracamy do PŚ/SZOI i wgrywamy plik do rozliczenia.
Jeżeli mamy komunikat "Import przerwany - wystąpiły błędy" - nie przejmujemy się, sprawdzamy co jest nie tak - poprawiamy i wgrywamy ponownie.
Jeżeli pojawi się błąd "W dokumencie elektronicznym podano identyfikator nie istniejącego szablonu rach. lub ten szablon został anulowany.(45057)" a jesteśmy pewnie wpisania prawidłowo numeru szablonu - należy zgłosić się do swojego oddziały NFZ - jest to błąd po ich stronie.
Jeżeli import się powiódł - czekamy na zmianę statusu na zlecono do wypłaty i następnie zaksięgowano!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz